تحقیق درون مورد عید نوروز | آداب و رسوم عید نوروز درون ایران

تحقیق درون مورد عید نوروز | عید نوروز از جشن های بسیـار کهن ایرانیـان مـی باشد. آداب رسوم ایرانی به زبان انگلیسی درون این مقاله کـه نوشته مـهندس بازرگان مـی باشد درباره فلسفه عید نوروز و همـینطور آداب و رسوم عید نوروز درون ایران مباحثی مطرح شده هست که شایـان توجه مـی باشد.

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶مقالات / علوم انسانی / علوم اجتماعی انشا چهارشنبه سوری | 4 انشا درون مورد چهارشنبه سوری

انشا چهارشنبه سوری | درون ادامـه 4 انشا درباره چهارشنبه سوری آورده شده است. آداب رسوم ایرانی به زبان انگلیسی درون این چند انشا درباره آداب و رسوم چهارشنبه سوری تاریخچه و آیین چهارشنبه سوری و ... مطالبی آورده شده هست که با هم مـی خوانیم.

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / ادبیـات و شعر آیین چهارشنبه سوری | رسم چهارشنبه سوری

آیین چهارشنبه سوری | آخرین چهارشنبه سال نـه کـه از غروب روز گذشته اش یعنی سه شنبه جشنی بر پا مـی شد و هنوز هم مـی شود کـه چهارشنبه سوری نامـیده مـی شد و مـی شود. آتش نقش اول این مراسم هست و نماد چیزی نیست جز نور و روشنایی و پاکی. مـی رود بـه جنگ ناپاکی ها. درون این مقاله بـه آداب و رسوم و آیین چهارشنبه سوری پرداخته شده است.

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶مقالات / اجتماعی / خانـه و خانواده سیم ظرفشویی چهارشنبه سوری

سیم ظرفشویی چهارشنبه سوری | بـه آخر سال نزدیک شده ایم و مراسم چهارشنبه سوری با آداب و رسوم خاص خودش حال وهوایی دیگر دارد. آتش زدن سیم ظرفشویی یکی از کارهایی هست که علاوه بر زیبایی بصری خطر کمـی هم دارد. درون ادامـه طرز آتش زدن سیم ظرفشویی را با هم مـی خوانیم.

یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶مقالات / علمـی و آموزشی / دانستنیـها همـه چیز درون مورد تهران | تحقیق درباره تهران

همـه چیز درون مورد تهران | استان تهران پایتخت ایران مـی باشد. این شـهر پرجمعهیت ترین شـهر ایران مـی باشد. آلودگی زیـاد و شلوغی مراکز خرید وزارتخانـه ها و سازمانـهای بزرگ همـه از دارایی های این شـهر پر حاشیـه است. درون این مقاله اطلاعات نسبتا کاملی درباره تهران داده شده هست که با هم مـی خوانیم.

یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶مقالات / سیـاسی / ایران غذای چهارشنبه سوری چیست | چهارشنبه سوری 96

غذای چهارشنبه سوری چیست | چهارشنبه سوری از جمله مراسم و جشن هایی هست که آخرین شب چهارشنبه قبل از سال جدید برگزار مـی شود. درون ادامـه بـه آداب و رسوم آجیل و غذای چهارشنبه سوری اشاره شده است.

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶مقالات / اجتماعی / خانـه و خانواده فال حافظ : آداب رسوم ایرانی به زبان انگلیسی شب یلدا | چرا شب یلدا با حافظ فال مـی گیریم؟

فال حافظ : شب یلدا | یکی از آداب و رسوم شب یلدا شعر خوانی هست . خانواده های ایرانی دور هم جمع مـی شوند و بزرگترها حافظ مـی خوانند . درون مقاله زیر بـه این سوال پاسخ داده شده هست که چرا با اشعار حافظ فال مـی گیریم؟

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / ادبیـات و شعر متن ادبی شب یلدا

متن ادبی شب یلدا | دلنوشته ی زیر یک متن زیبا درون مورد شب یلدا مـی باشد کـه به بهانـه ی نزدیک شدن بـه آخرین شب پاییز آنرا با یکدیگر مـی خوانیم.

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / فرهنگ تزیین شب یلدا | ایده های شب یلدا به منظور کودکان

تزیین شب یلدا | به منظور جا انداختن و فرهنگ سازی آداب و رسوم گذشته سرزمـینمان لازم هست که کودکانمان را با آنـها آشنا کنیم. درون زیر بـه چند نمونـه از ایده های شب یلدا به منظور کودکان اشاره شده است.

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / هنرهای تجسمـی و تزئینی آداب و رسوم شب یلدا

اداب و رسوم شب یلدا | ایران سرزمـینی هست با فرهنگی بزرگ و پربار درون تاریخ خود شب یلدا نیز یک جشن کهن به منظور ایرانیـان است. بـه همـین دلیل سعی کرده ایم مجموعه ای از آداب و رسوم شـهرهای مختلف ایران را درون زیر گردآوری کنیم.

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / فرهنگ اقتصادی مـهم بـه نام گردشگری

در دنیـای امروز ورود تکنولوژی های جدید بستر مناسبی به منظور گسترش سریع این عناصر فرهنگی درون سراسر جهان ایجاد کرده است. اگر درون دوران گذشته به منظور آشنایی با فرهنگ یک کشور و ایجاد تعاملات فرهنگی نیـاز بـه گذر زمان و هزینـه های قابل توجه بود امروزه با استفاده از تکنولوژی درون کوتاه ترین زمان ممکن مـی توان با فرهنگ های مختلف و متنوع آشنا شد. درون جوامع انسانی عناصر فرهنگی و آداب و رسوم هر قومـی نقشی بنیـادی درون شکل دهی تمدن هویت و روابط اجتماعی آن جامعه دارد. این سنت ها و عناصر فرهنگی نقش تعیین کننده ای درون رفتار ها و تصمـیمات اقتصادی یک جامعه ایفا مـی کنند و مـی توانند عامل بسیـار مـهمـی درون رشد و شکوفایی اقتصاد باشند. درون ادامـه بیشتر بخوانید:

پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶مقالات / اقتصاد و بازرگانی / صنعت توریسم معضلی بـه نام قاچاق پوشاک

پس از خوراک از پوشاک بـه عنوان دومـین نیـاز اساسی انسان یـاد مـی شود. این امر بـه تنـهایی نشان دهنده مصرف زیـاد این کالا و گستردگی قابلیت های این حوزه به منظور فعالیت های اقتصادی است. با توجه بـه فرهنگ آداب و رسوم ایران مـی توان راه های بسیـاری به منظور ورود بـه این بازار و ایجاد نوآوری های بسیـار و دستیـابی بـه موفقیت درون این صنعت به منظور فعالان اقتصادی متصور شد؛گرچه درون این مـیان از عادت چشم و هم چشمـی بـه عنوان برگ برنده شاغلان دنیـای مد و لباس نباید چشم پوشی کرد. درون ادامـه بیشتر بخوانید:

پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶مقالات / اقتصاد و بازرگانی / صنایع نساجی و پوشاک ماجرای اسپند دود چیست؟

در مـیان سنت هایی کـه ما ایرانیـان بـه آن باور داریم اسپند دود یکی از سنت هایی هست که به منظور دفع چشم زخم و بلا و دور آسیب از فرد جایگاه خاصی درون فرهنگ ما دارد. البته درون جوامع و اقوام مختلف برخی اعتقادات و آداب و رسوم وجود دارند کـه فاقد جنبه علمـی هستند و توسط متخصصان تایید نمـی شوند. درون کشور ما نیز دود اسفند کـه از سال های دور جزو رسوم بوده و برای درون امان ماندن از چشم زخم انجام مـی گرفته از همـین دسته آداب و سنن است. درون ادامـه بیشتر بخوانید:

یکشنبه ۲۳ مـهر ۱۳۹۶مقالات / علمـی و آموزشی / دانستنیـها فرهنگ های مختلف بچه دار شدن و تولد نوزاد را چگونـه جشن مـیگیرند؟

به دنیـا آوردن بچه درون کشورهای مختلف و در تمام اعصار کاری یکسان بوده و خواهد بود؛ اما هر فرهنگ آداب و رسوم خاص خود را دارد.

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / مـیراث فرهنگی و تاریخی جست وجو درون تاریخ زندگی ایرانیـان و ریشـه غذا خوردن آنان/ ایرانیـان قدیم با چه آدابی غذا مـیخوردند؟

«رفتار و کردار فرنگی ها طابق النعل بالنعل با رفتار و کردار ما ایرانیـان مخالف است… فرنگیـان روی چوب مـی نشینند و ما روی فرش و زمـین مـی نشینیم. فرنگیـان با کارد و چنگال غذا مـی خورند و ما با دست وپنجه مـی خوریم» با پیش داوری مثبت بـه قلمروی یکی از جنبه های شگفت انگیز و پیچیده زندگی ایرانیـان درون دوره های گذشته وارد مـی شویم؛ شیوه غذا خوردن!

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / مـیراث فرهنگی و تاریخی آداب و رسوم مردم تهران قدیم درون ایـام ماه مبارک رمضان چه بوده است؟

مراسم کلوخ اندازان و خانـه تکانی از جمله رسوم تهرانی ها به منظور استقبال از ماه رمضان بود.ماه رمضان بـه دنبال پیشرفت و به روز شدن امکانات و توسعه تجهیزات شـهرنشینی بـه طور طبیعی آداب و رسوم و اعتقادات و باورهای عامـه مردم درون همـه کشورهای جهان دستخوش تغییرات مـی شود.

پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / مـیراث فرهنگی و تاریخی از سنت های فراموش شده ماه رمضان خبر دارید؟

آداب و رسوم؛ شاید هیچ ماه یـا موسم دیگری مثل ماه مبارک رمضان این همـه تنوع آداب و رسوم و عادت های دوست داشتنی نداشته باشد آدابی کـه به مرور زمان بخشی از آن بـه فراموشی تاریخ سپرده مـی شود و بخشی دیگر درون طول تاریخ متولد مـی شود. مرور آداب فراموش شده این ایـام مـی تواند خاطره انگیز باشد.

پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / مـیراث فرهنگی و تاریخی حقوق مالکیت ادبی/ تصویب قانون کپی رایت امنیت ایجاد مـی کند

وزیر ارشاد درون هفتمـین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط ضمن بیـان اهمـیت دیپلماسی فرهنگی گفت: تصویب قانون کپی رایت به منظور اصحاب فرهنگ و هنر امنیت ایجاد مـی کند. سیدرضا صالحی امـیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامـی درون هفتمـین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط با تأکید بر این مطلب اظهار کرد: عمدتا موضوع فرهنگ عامـیانـه با فرهنگ عمومـی کاملا متفاوت است؛ فرهنگ عمومـی مجموعه ای از آداب و رسوم و سنت ها محسوب مـی شود کـه در بطن جامعه جاری و ساری هست و جامعه نسبت بـه آنـها واکنش مثبت دارد.

پنج شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / کتاب و نشر مردم مصر باستان چگونـه زندگی مـید؟

فرد مصری مـی گفت کـه آغاز آفرینش از آسمان شروع شده و آسمان و رود نیل پیوسته بزرگترین رب النوع او بشمار مـی رفت. ماه یکی از خدایـان و شاید کهنـه ترین خدایی بود کـه در مصر مورد پرستش بود ولی درون مراسم دینی رسمـی خورشید عنوان بزرگترین خدا را داشت.

یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶مقالات / فرهنگی و هنری / مـیراث فرهنگی و تاریخی 10 سنت عجیب سال نو مـیلادی درون سراسر جهان

سال نو بهترین زمان به منظور رو راستی و عهد بستن با خود و اتخاذ تصمـیمات جدید است. درون این نوشتار ده سنت آداب و رسوم و یـا جشنواره عجیب و غریب یـا خنده دار مربوط بـه سال نو مـیلادی گردآوری شده کـه در سراسر جهان انجام مـی شود.

یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵مقالات / فرهنگی و هنری / فرهنگ صبر آمد؟ دست ندهید!

گروهی از افراد بـه دلیل رودربایستی یـا رعایت آداب و رسوم ایرانی درون دوره سرماخوردگی هم با دوستان و نزدیکان شان روبوسی مـی کنند.

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳مقالات / بهداشت و درمان / بیماریـها آداب و رسوم چهارمحالی ها درون ماه رمضان

مردم استان چهارمحال و بختیـاری به منظور برپایی ماه مبارک رمضان آداب و رسوم خاصی دارند کـه از چند روز قبل از ماه مبارک شروع مـی شود و تا پایـان این ماه مبارک و همچنین بعد از آن نیز ادامـه دارد.

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳مقالات / فرهنگی و هنری / فرهنگ آداب و رسوم ماه مبارک رمضان درون ترکیـه

در ماه مبارک رمضان نانواها نوعی نان بـه نام پیده مـی پزند کـه مردم ساعتی قبل از افطار به منظور خرید پیده تازه مقابل نانواهایی ها بـه صف مـی ایستند.

یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳مقالات / فرهنگی و هنری / مـیراث فرهنگی و تاریخی بایدها و نبایدهای سفر بـه کشورهای دیگر!

یکی از فاکتورهایی کـه اکثرا افراد هنگام سفرهای خارجی بـه کشورهای دیگر درون نظر نمـی گیرند آداب و رسوم و رعایت ن بایدها و نبایدهای متداول درون کشور مقصد است.

پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مقالات / اجتماعی / گردشگری در باب آیین چهار چار شنبه سوری

در شب آخرین چهارشنبه اسفند ماه هر سال سه شنبه شب ایرانیـان همـه با هم با شادی تمام و خوشحالی جشن مـی گیرند و آداب و رسوم زیبا و خاصی برگزار مـی کنند.

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲مقالات / فرهنگی و هنری / فرهنگ، آداب رسوم ایرانی به زبان انگلیسی




[مقالات آداب و رسوم - aftabir.com آداب رسوم ایرانی به زبان انگلیسی]

نویسنده و منبع |