انشا طلوع خورشید طلوع خورشید از زیباترین صحنـه های طبیعت هست که متاسفانـه بیشتر ما آنرا درون خواب از دست مـی دهیم درون ادامـه دو انشا درمورد طلوع خورشید آورده شده است, کـه با هم آنـها را مـی خوانیم

انشا طلوع خورشید شماره یک

کاش ساعت خواب و بیداری مان را کمـی جابجا مـی کردیم. انشا درمورد غروب و طلوع نگاه بـه طلوع خورشید و دقایقی را وقف چشم دوختن بـه آن ، انشا درمورد غروب و طلوع حس حرارت بی مثالش بر پوست تن و هزاران هزار احساس وصف ناشدنی دیگر، چیزهایی هستند کـه خورشید با طلوع بر زمـین، بر ما ارزانی مـی دارد.

نگاه بـه خورشید و رنگ های درهم و برهم عجیبش، انسان را مسخ مـی کند. انشا درمورد غروب و طلوع دلت نمـی خواهد چشم از هاله های سکوت برانگیزش برداری.

راه رفتن درون آن ساعتی کـه خورشید دارد شروع بـه رخ نمایی مـی کند، عجب لذتی دارد. شـهر ساکت هست و بیشتر آدم ها درون خوابند. مـی توان با خود خلوت کرد و به چیزهایی اندیشید کـه در اوقات دیگر روز معمولا فرصتی به منظور آنـها نداریم. و صد افسوس بر زندگی ای کـه چنین موضوعات مـهمـی را کمرنگ مـی کند، آن هم بـه بهانـه موضوعات و دغدغه هایی بـه مراتب کم اهمـیت تر.

طلوع خورشید شاید بتواند یـادآور این باشد کـه پاک ترین قسمت روز را چه بهتر هست اگر تنـها بمانیم و با خودمان خلوت کنیم و به زندگی خودمان بـه دور از دغدغه های مد شده زندگی این دوران بگذرانیم.

انشا طلوع خورشید شماره دو

همـه ما مـی دانیم کـه خورشید از طرف شرق طلوع و در طول روز آسمان را طی مـی کند و در مغرب غروب مـی کند. اما، واقعیت آن هست که خورشید درون آسمان حرکت نمـی کند، بلکه بـه نظر مـی رسد کـه حرکت مـی کند. درون واقع، این زمـین هست که مـی گردد. زمـین کره ای هست که روزانـه از غرب بـه شرق مـی گردد و ما را هم با خود مـی برد، بـه طوری کـه از دید ما چنین بـه نظر مـی آید کـه خورشید از طرف مشرق بـه طرف مغرب درون حال حرکت است. سعی کنید زمانی این آزمایش را درون پارکی انجام دهید. داخل یک چرخ و فلک بایستید و به یک شی درون فاصله دور نگاه کنید، مثلاً بـه یک برج. بعد از مدت کوتاهی بـه نظر مـی رسد کـه شما ثابت هستید و شی حرکت مـی کند. درون آسمان، خورشید نقش شی را دارد و زمـین هم نقش چرخ و فلک را.

از آنجایی کـه زمـین یک جسم جامد است، آن قسمت از آسمان کـه در زیر پای ما قرار دارد توسط پیکر بزرگ زمـین پنـهان شده است. درون واقع، درون هر لحظه زمانی ما مـی توانیم فقط نیمـی از تمامـی آسمان را ببینیم. همچنان کـه زمـین مـی گردد، خورشید نیز بـه دور آسمان کشیده مـی شود که تا زمانی کـه در زیر افق غربی ناپدید شود. خورشید همچنان ناپدید خواهد ماند که تا زمانی کـه زمـین بـه قدری بچرخد کـه خورشید از زیر افق شرقی پدیدار شود. مدت زمانی کـه طول مـی کشد که تا خورشید طلوع کند و آسمان را طی کند و دوباره طلوع کند «روز خورشیدی» نامـیده مـی شود.

: انشا درمورد غروب و طلوع




[انشا طلوع خورشید - aftabir.com انشا درمورد غروب و طلوع]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 17 Nov 2018 02:05:00 +0000